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Tchibo (Switzerland) AG

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Challenge

Does the memory mechanism work as lead generator?

Solution

Nowadays, the classic memory game can still arouse the play instinct of old and young. Even more so when there is an online shop to win coupons.

The core element of the POC was an HTML5 memory game optimised for mobile. We built a multi-tier random drawing mechanism to distribute vouchers of varying value to winners’ shopping carts.

All customer interactions such as winning notification, e-voucher dispatch and the validation of the coupon numbers were fully automated by the backend system.

Client

Tchibo (Switzerland) AG

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Gotomo GmbH
Thurgauerstrasse 74
8050 Zürich
044 542 32 25
kontakt at gotomo.ch

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Ihre Wahl: Usability Level Agreement «Professional»
beinhaltet folgende Leistungen</h2

1x initial KickOff
  • Video Call
  • Kurzes Onboarding
  • Definition der generellen Test-Ziele

1x initial UX-Expert-Review

  • prüfen Ihres Produktes oder Prototypen auf UX-Standards nach ISO 9241-12
  • prüfen Ihres Produktes oder Prototypen auf UX Best Practices
  • Reporting mit Präsentation und Handlungsempfehlungen

6x pro Jahr Usability-Coach à je:

  • 1 Jour fix Call à ca. 2 h
  • Besprechen der entdeckten Phänomene
  • 10 Screenrecordings
  • 10 Heatmaps
  • Reporting und Handlungsempfehlungen

4x pro Jahr Labortest à je:

  • 1 Testtag à 5 Testpersonen
  • Testeinheiten à 45 Minuten
  • Rekrutierung Testpersonen
  • Testlabor in Zürich
  • Testleitfaden, Testtasks, Interviewfragen
  • NDA mit Testpersonen
  • Reporting und Handlungsempfehlungen

 

6x pro Jahr Online-User-Journey-Testing à je:

  • 100 Testpersonen
  • Testeinheiten à 15 Minuten
  • Rekrutierung Testpersonen
  • Testtasks, Screenshot und Montagen für Tasks
  • Reporting und Handlungsempfehlungen

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